over docente Kathleen Nieuwenhuisen (beoordeeld met een 8,9): ‘Erg leuke manier van doceren, laagdrempelig, kundig, enthousiast, interactief, rustig, enthousiast en zeer goed de overgangen van de ene naar de andere periode uitleggend, een bijzonder kundige -en aardige- docente, zeer deskundig en enthousiast verteller, heldere presentatie met prachtige illustraties, zeer inspirerend, bevlogen docente die de leerstof boeiend en met humor brengt, ruimte voor discussie’.
over de cursus (beoordeeld met een 8,8): ‘prachtige Powerpoint presentaties, mooi studieboek, zeer interessante collegeserie, prachtig en eye-openend, begrip voor de context, ik kan veel kunst nu beter plaatsen, ik heb meer inzicht, kennis van en plezier in kijken naar kunst gekregen’.
citaten uit de anonieme evaluatie van Hovo-cursisten van de Universiteit Leiden, voorjaar 2019
‘Kathleen Nieuwenhuisen is echt de aller beste docent die ik ooit heb gehad! Ze vertelt met veel passie, is ontzettend duidelijk en heel vaardig en kundig in wat ze doet. Ze heeft een hele fijne en rustige stem om naar te luisteren en ik heb gewoon heel veel respect voor haar.’
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, mei 2017.
‘Ik vind de didactische kwaliteiten van Kathleen Nieuwenhuisen erg goed. Haar hoorcolleges zijn zeer overzichtelijk.’
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, mei 2017.
‘Voldoet het alleen kijken naar schilderijen niet echt? Wil je weten waarom de schilder zo schilderde, wat hij probeerde over te brengen, in welke traditie hij stond, hoe hij verkeerde ten opzicht van zijn tijdgenoten en de geschiedenis ? Kathleen Nieuwenhuisen kan deze kennis als geen ander op een uiterst aansprekende en inspirende wijze overbrengen. Bovendien op een indrukwekkende locatie.’
Maarten Jan Dek, cursist najaar 2014
‘De colleges zijn een perfecte aanvulling op het geweldige boek. Over docente Kathleen Nieuwenhuisen: In één woord geweldig. Zo veel passie voor het vak en, voor zover ik dat als leek kan beoordelen, zeer deskundig. De colleges hebben mij veel meer kennis, maar vooral veel inzicht gebracht in het hoe en waarom van de kunst en de kunstenaar. En dit is pas het begin’.
Rien Oskam, cursist voorjaar 2014.
‘Ik wilde je nogmaals ontzettend bedanken voor een zeer interessante cursus, waar ik helemaal geinspireerd ben door jouw passie en visie in het vak. Ik heb nu het idee een goed overzicht te hebben over het hele spectrum en met deze kennis ook weer andere perspectieven te ontdekken’.
Rayhaneh Farhoudi, cursist najaar 2014
‘Iedere week kom ik weer geïnspireerd en eager gemaakt naar meer, uit de colleges, met een gevoel van, ga door…ik wil meer horen. Hier wordt kunstgeschiedenis verheven tot een beleving die tot de verbeelding spreekt, waarvoor mijn dank’. Roos Allart-Gelens, Hovo-cursist Universiteit Leiden, 7 november 2013.
‘Mevrouw Nieuwenhuisen was absoluut de beste docent waar ik tot nu toe aan de universiteit les van heb gehad. Haar didactische vaardigheden en passie voor het vak, die ze weet over te brengen, maakten deze cursus zeer geliefd bij alle studenten’.
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.
‘Mevrouw K. Nieuwenhuisen wist op alle vragen een antwoord. Haar colleges waren interessant en meeslepend. Ik heb nog nooit zo’n goede docente gehad’.
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.
‘Ik vond Kathleen Nieuwenhuisen een hele goede docent. Ze kon heel inspirerend en goed vertellen!’
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.
‘Ik vond Kathleen heel prettig college geven. Erg deskundig en gepassioneerd’.
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.
‘Kathleen Nieuwenhuisen kan geweldig les geven. Ze neemt je helemaal mee in het verhaal en is heel deskundig’.
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.
‘Mevrouw Nieuwenhuisen had de colleges goed voorbereid. Ze vormen een goede aansluiting bij het boek ‘The Story of Art’ van E.H. Gombrich. Ook wist ze alle vragen vanuit de collegezaal goed te beantwoorden’.
Student kunstgeschiedenis, anonieme evaluatie, Universiteit van Utrecht, 2012.